На сторінці "Никитенко Сергій Миколайович" існує можливість ознайомитися з напрацюваннями учителя фізики Андріївської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів Великоновосілківської районної ради Донецької області Никитенка Сергія Миколайовича по предмету "Фізика".
Про учителя
Никитенко Сергій Миколайович - учитель фізики, спеціаліст І кваліфікаційної категорії Андріївської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів Великоновосілківської районної ради Донецької області.
Закінчив Слов’янський державний педагогічний інститут у 1995 році.
Працює в Андріївській загальноосвітній школі з 1995 року учителем фізики.
За сумісництвом працював з 2005 по 2010 роки заступником директора з навчально-виховної роботи, а з 2010 по 2017 роки - директором Андріївської загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів Великоновосілківської районної ради Донецької області.
Педагогічне кредо
Розкажи - і я забуду,
Покажи - і я запам’ятаю,
Дай спробувати - і я зрозумію.
Працює над методичною проблемою "Педагогічні інновації у викладанні фізики".
Інноваційне навчання - це такий навчальний процес, що будується як творча взаємодія учителя і учня, котра максимально спрямована на самостійний пошук учнями нових знань, нових пізнавальних орієнтирів високого рівня складності, вироблення загальнолюдських норм та цінностей, оволодіння мистецтвом рефлексії.
Педагогічний досвід
Застосовуючи в процесі навчання сучасні освітні технології, формує в учнів творчий підхід до навчання, вміння аналізувати, пояснювати та прогнозувати результат власної навчальної діяльності, здатний ефективно донести до учнів інформацію, навчити самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці.
Складовими навчальних досягнень учнів з курсу фізики є вміння відтворювати отриману інформацію, знаходити нову, аналізувати її та застосовувати у стандартних і нестандартних ситуаціях. Специфічною особливістю фізики є спрямованість її на використання знань та навичок у сучасному житті.
Актуальність досвіду
Удосконалення процесу навчання, розширення та поглиблення знань учнів з фізики, удосконалення освітньої практики шляхом створення, розповсюдження та освоєння нових ефективних способів і засобів досягнення встановлених цілей.
Провідна педагогічна ідея досвіду
Працює над залученням учнів в активну практичну діяльність, спрямовує на самостійний пошук учнями нових знань, нових пізнавальних орієнтирів.
Технологія досліду
За роки роботи ознайомився з різними педтехнологіями. Елементи багатьох з них впроваджує в навчально-виховний процес. Він переконаний, що вибір методів навчання зумовлений:
- Цілями навчання;
- Змістом навчального матеріалу та спеціфікацією предмету;
- Темпом і терміном навчання;
- Рівнем педагогічної майстерності учителя;
- Дидактичним та матеріально-технічним забезпеченням процесу навчання;
- Рівнем підготовки учнів.
При плануванні конкретних уроків враховує, що будь-який метод навчання має забезпечувати:
- Ефективне використання вже створеного досвіду в нових умовах, удосконаленні відомого у відповідності з новими завданнями;
- Гнучкість при використанні запланованого в нестандартних ситуаціях;
- Влучність імпровізації як на основі точних знань і компетентного розрахунку, так і високорозвинутої інтуїції;
- Уміння обгрунтувати як завчасно підготовлені, так і інтуїтивні рішення, в умінні фантазувати: бачити ближню, середню та далеку перспективи;
- Уміння продукувати ідею, реалізувати її в конкретних умовах, бачити всі варіанти вирішення однієї й тієї ж проблеми, використовувати досвід інших.
При проведенні уроків особлива увага приділяється виконанню навчальних програм, посиленню практичної частини. Приймає участь у педрадах, методичних тижнях, учасник районного МО учителів фізики.
Результативність роботи учителя
Серед його вихованців є переможці Всеукраїнського фізичного конкурсу "Левеня", переможці та призери ІІ (районного) етапу олімпіад з фізики.
Результати ЗНО: 2012 рік - 90 %, 2013 рік - 100 %, 2014 рік - 100 %, 2016 рік - 80 %, 2017 рік - 100 %.